V roku 2024 Prijímateľ úspešne zavŕšil rozsiahlu kampaň na zvýšenie povedomia o rodovej rovnosti, ktorá prebiehala v rokoch 2022, 2023 a v prvom polroku 2024. Táto iniciatíva, realizovaná prostredníctvom inovatívnej komunikačnej stratégie, priniesla očakávané výsledky a dosiahla široký ohlas nielen v cieľovej skupine, ale aj medzi širšou verejnosťou. Prijímateľ sa sústredil na využitie moderných komunikačných platforiem, ako sú Instagram, TikTok a Facebook, ktoré preukázali svoju efektivitu pri zapájaní mladých ľudí a rozširovaní dosahu kampane.
Hlavným pilierom kampane bola komunikácia jasných a stručných odkazov o dôležitosti rodovej rovnosti, ktoré boli podané zrozumiteľným jazykom a vizuálne atraktívnym spôsobom, prispôsobeným záujmom a potrebám cieľovej skupiny. Cieľom bolo vytvoriť priestor pre verejnú diskusiu o problémoch súvisiacich s rodovou nerovnosťou, zvýšiť povedomie o diskriminácii na základe pohlavia a zdôrazniť význam rodovej rovnosti vo všetkých oblastiach spoločenského života. Dôležitou súčasťou kampane bolo aj vyvrátenie mýtov a predsudkov, ktoré často sprevádzajú diskusie o tejto téme, napríklad nesprávne chápanie rodovej rovnosti ako „gender ideológie“.
V priebehu kampane Prijímateľ publikoval 16 videí, ktoré boli upravené o hlasový komentár, čo zvýšilo ich prístupnosť aj pre širšie publikum. Tieto videá boli postupne zverejňované a propagované na sociálnych sieťach Prijímateľa, kde dosiahli celkovo viac ako 635 000 videní k dátumu 31. marca 2024. Najúspešnejšie z týchto videí sa zaoberali témami ako „Rodová rovnosť nie je gender ideológia“ a „Znevýhodňuje rodová rovnosť mužov?“. Výber týchto tém rezonoval najmä medzi mladou generáciou, čo výrazne prispelo k rozšíreniu kampane a zvýšeniu jej účinnosti.
účasťou kampane bolo aj organizovanie workshopov na stredných školách, ktorých sa zúčastnilo 25 škôl v 18 okresoch Slovenska. Celkový počet oslovených študentov a študentiek dosiahol 1417, pričom workshopy boli navrhnuté tak, aby predstavili základné pojmy a princípy rodovej rovnosti. V rámci workshopov bol kladený dôraz na porovnanie prístupov k rodovej rovnosti na Slovensku a v Nórsku, čím sa vytvoril priestor pre otvorenú a konštruktívnu diskusiu. Workshopy získali pozitívnu spätnú väzbu nielen od študentov a študentiek, ale aj od pedagogických pracovníkov, ktorí ocenili praktickosť a aktuálnosť prednášaných tém.
Na základe záujmu zo strany pedagógov a pedagogičiek Prijímateľ, v spolupráci s nórskymi odborníkmi, vypracoval špeciálny materiál zameraný na rodovo citlivé vzdelávanie. Tento materiál obsahuje nielen definície kľúčových pojmov súvisiacich s rodovou rovnosťou, ale aj konkrétne návrhy aktivít, ktoré môžu učitelia a učiteľky využiť pri výučbe. Cieľom je uľahčiť diskusiu o rodovej rovnosti a sprístupniť túto tému študentom tak, aby ju lepšie pochopili. Materiál bol sprístupnený v tlačenej aj online forme, čo zabezpečilo jeho širokú dostupnosť pre školy aj verejnosť.
Prijímateľ hodnotí realizáciu kampane ako mimoriadne úspešnú. Získaná spätná väzba preukazuje pozitívne zmeny v postojoch verejnosti voči otázkam rodovej rovnosti a významné zvýšenie povedomia o tejto téme. Kampaň, ktorá kombinovala efektívnu komunikáciu, moderné technológie a aktívny prístup k vzdelávaniu, priniesla dlhodobý dopad na spoločenské vnímanie rodovej rovnosti a vytvorila základ pre ďalšie podobné iniciatívy v budúcnosti. Správu stiahnete tu: